Pozycjonowanie na 100 procent nie jest najbardziej prostą sprawą. Wyjątkowo, gdy posiadamy co więcej co niemiara własnych zajęć i zaległych projektów „na wczoraj”. Dlatego również przedstawiamy trzy sposoby na pozycjonowanie osobistych stron tak, ażeby efekty zostały szybkie i trwałe.
1. Pozycjonowanie strony za pośrednictwem katalogów. Niemniej jednak uwaga! Nie chodzi o żmudne, nudne i czasochłonne wpisywanie osobistej strony do każdego możliwego katalogu. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na 10-20 katalogów, ale wyłącznie tych płatnych albo portali typu ogłoszenia usług. Fakt, że trzeba wysłać smsa za kilka złotych skutecznie zniechęca część ludzi do płacenia za znalezienie się w takim katalogu, a to w połączeniu z faktem, że płatne katalogi są o wiele lepsze niż darmowe, powoduje, że mniejszym nakładem czasu, zyskujemy lepsze efekty. Dodatkowo dodanie strony do kilkunastu katalogów to pomijalnie nieduży wydatek.
2. Pozycjonowanie strony za pośrednictwem strony wykop.pl. Niemniej jednak znowu uwaga! Nie chodzi po prostu o dodanie ciekawej zawartości na ten serwis, ponieważ linki tam i tak mają atrybut no-follow. Chodzi o zbudowanie informacji, która będzie na tyle kontrowersyjna, że będą się do niej odnosić ludzi na osobistych blogach dając linki do naszego serwisu. Jest to metoda w mniejszości wypadków stosowana, ale diabelnie skuteczna, o czym świadczy fakt, że wielu zagranicznych bloggerów z powodzeniem tak w tym momencie robi (z pewnością za pośrednictwem odpowiednika serwisu wykop.pl, czyli w większości wypadków Digga).
3. Pozycjonowanie strony za pośrednictwem chłopcy i dziewczęta trzeciej. Zwyczajnie! Zamiast skupiać się na pozycjonowaniu we własnym zakresie, za niewielką opłatą zlecamy tę usługę firmie (a jeszcze całkiem dobrze osobie) trzeciej. Z całą pewnością nie korzystamy z dużych firm, a z tych, która muszą być tanie, żeby w ogóle posiadać klientów, a które jednocześnie pozycjonują analogicznie ze znakomitym skutkiem jak duże firmy. Chłopcy i dziewczęta takie bez problemu znajdziemy na przykład. w stronach aukcyjnych lub na serwisach z usługami lub ogłoszeniami drobnymi.