Pozycjonowanie metodą na sukces w marketingu

W świecie internetowego marketingu utarło się przekonanie, że działania marketingowe zarezerwowane są tylko wyłącznie na rzecz firm, instytucji czy samych przedsiębiorstw. Nie dopuszcza się nawet myśli o tym, że z takich samych metod promocji mogą skorzystać chłopcy i dziewczęta prywatne: działające jako freelancerzy, szukające w internecie sławy, pragnące rozreklamować swoją stronę www czy bloga. Jednak w przypadku działań marketingowych kierowanych na promocję takich osób marketingowcy muszą trzymać się kilku dodatkowych zasad.

Głównie powinni pamiętać, że to co ląduje w internecie, najpewniej w niej zostanie na zawsze. Dlatego planując kampanie marketingowe powinni sprawdzać, która reklama internetowa – a dokładniej która jej forma – niesie za sobą najmniejsze ryzyko. Chodzi tu o niebezpieczeństwo tj. powiązanie dokładnie określonej osoby z negatywnymi działaniami czy wydarzeniami (na przykład. reklama w formie marketingu wirusowego, szeptanego, e-mailing zakwalifikowany jako SPAM). Z tego względu pole do funkcjonowania jest nieco ograniczone, chociaż nadal do zupełnej dyspozycji speców od reklamy pozostaje pozycjonowanie. Można tu zastosować taką samą zasadę funkcjonowania jak przy pozycjonowaniu stron tematycznych, urzędowych lub firmowych – a dodatkowo pozycjonować również imię i nazwisko danej osoby. To dość istotne, priorytetowo gdy takie same noszą dziesiątki a nawet setki innych osób – a ich profile na serwisach społecznościowych wyświetlają się jako pierwsze, co może sprawić, że będą one mylone z „właściwą” osobą.

Więcej treści znajdziesz na: cennikseo.pl