Od paru lat możemy zauważyć widocznie znaczący wzrost zainteresowania grami komputerowymi, strategiami, strzelankami i produkcjami MMORPG, ma możliwość to być spowodowane zwiększeniem liczby abonamentów Internetu albo zalaniem rynku ogromną liczbą produkcji z Korei Południowej i Chin. Wykres informujący o przełożeniu się liczby graczy na zyski jest imponujący, zarobki producentów i wydawców są kolosalne. Gry online od kilku lat zostały popularne w Europie, niemniej jednak właśnie ogarnęły swym zasięgiem wszelkie państwa.
Od paru lat możemy zauważyć oznacza wzrost zainteresowania grami MMORPG, ma możliwość to byś spowodowane zwiększeniem liczby abonamentów Internetu albo zalaniem rynku ogromną liczbą produkcji z Korei Południowej i Chin. Wykres informujący o przełożeniu się liczby graczy na zyski jest imponujący, zarobki producentów i wydawców są kolosalne. Gry online od kilku lat były popularne w Europie, ale w chwili obecnej ogarnęły swym zasięgiem wszystkie państwa.
Początki gier MMORPG sięgają roku 2001, wtedy to powstała pierwsza, innowacyjna produkcja firmy Blizzard North dysponująca connect serwerem. Gracze mogli wspólnie walczyć na jednej mapie, kooperować ze sobą (rozmowa, wymiana przedmiotami) a głównie widzieć obecność kilku postaci w zasięgu wzroku, wielki przełom, kiedy to w grach RPG oprócz nas nie było żywego ducha.
Z pewnością Stany Zjednoczone maja duży wkład w gry MMORPG, to w tej chwili podstawowy producent firma Blizzard wydaje od ponad 16 lat tytuły podbijające listy bestsellerów, mowa o Diablo oraz dodatkowo World of Warcraft.
Nasz zachodni sąsiad, Niemcy także usiłuje swych sił na rynku gier, z marnym wynikiem – tam przede wszystkim na czołowych pozycjach stoją gry strategiczne i strzelanki. Wydawnictwa GameForge , a dodatkowo BigPoint korzystają z kupionych tytułów pochodzenia Koreańskiego albo Chińskiego. Warto mieć na uwadze że w Polsce też powstają niedużo znane gry MMORPG, najnowszym projektem jest Gloria Victis oraz Stick World. Kto żeby pomyślał że polscy programiści będą w stanie wytworzyć gry online? A jednakże nic nie jest przesądzone. Poziomem znacznie odbiegamy za Stanami ale to nic złego, zawsze są o krok do przodu przed wszystkimi. Trudno ażeby kraj gdzie 90% społeczeństwa posiada dostęp do Internetu nie owocował w gry online. Przesycenie konsolami sprawiło że gry komputerowe odchodzą powoli w nie pamięć, miejmy nadzieje że xBOX 720 & PS 4 spełnią oczekiwania konsumentów, w innym przypadku cały czas będziemy korzystać z platformy PC.