Kupowanie usług SEO

Chłopcy i dziewczęta zlecające zewnętrznym firmom wykonywania usługi pozycjonowania mogą sobie zastrzec, żeby firmy korzystały tylko z prywatnych źródeł listy precli, zaplecz i katalogów stron. Mogą jednakże takiego warunku również nie stawiać, co znacznie rozszerza pozycjonowanie i usługi SEO prowadzone w tym zakresie przebiegają w sposób o wiele bardziej naturalny i logiczny. Do promocji strony wykorzystuje się bowiem całkiem nowe źródła linków, co je różnicuje i stwarza, że zarówno roboty jak również algorytm odnajdywania patrzy na taką stronę nieco łaskawszym okiem. Nic zatem dziwnego, że kilka firm pozycjonerskich decyduje się na dodatkowe wykupywanie usług SEO od zewnętrznych wykonawców. Na pewno nie chodzi tu o typowe pozycjonowanie i budowa zaplecza (co byłoby niczym innym w jaki sposób jedynie podzlecaniem), ale o wykonanie łatwych, pojedynczych czynności. Przede wszystkim w grę wchodzi tu dodatnie wpisów do swojej, strzeżonej i moderowanej grupy precli lub uczynienie tego samego, niemniej jednak w kontekście katalogów stron i opisów. Inną usługą jest z kolei samo wykupienie dostępu do takich grup i baz, dzięki czemu klient może sam, w dowolnym momencie i w dowolnej ilości dodawać takie wpisy. Jednakże kiedy chodzi o wyjątkowo poważne pozycjonowanie i usługi SEO organizowane są dla jakiejś wartościowej, znanej i rozpoznawalnej firmy, wykorzystywanie z usług zewnętrznych usługodawców (którymi w większości wypadków są sklepy SEO), powinno odbywać się na nieco innych zasadach. Takie usługi są wówczas tylko uzupełnieniem samego pozycjonowania, ale nie mają stałego i bezpośredniego wpływu na jego efekty.