Czy SEO sklepy mają rację bytu?

Kiedy wśród pozycjonerów na nowo rośnie dyskusja o tym, czy w tym momencie rynek SEO raczej upada czy również się wznosi, na świeczniku pojawia się kolejny problem związany z sensem obecności tak zwanych internetowych sklepów SEO. To rozwiązania przyniesione do Polski z Zachodu, które powoduje, że pozycjonowanie i usługi SEO stają się znacznie prostszymi, łatwiejszymi w realizacji i bardziej wyrafinowanymi procesami. O racji bytu takich sklepów w dużej mierze decyduje na 100 procent zainteresowanie ze strony kontrahentów, które w przypadku polskiego rynku jest zupełnie spore. To jednak z kolei oznacza, że powstaje coraz więcej sklepów tego typu i to niestety coraz w wielu przypadkach kompletnie nieprzygotowanych do tego, by wejść na rynek. W starciu z gigantami, działającymi tu już od wielu miesięcy, takie niezbyt duże projekty nie mają żadnych szans, chyba że zaoferują pozycjonowanie i usługi SEO stojące na wysokim poziomie i równocześnie będące w stosunkowo niskiej, konkurencyjnej cenie. Znacząca większość pozycjonerów jednakże dosłownie i wtedy bardzo ostrożnie podchodzi do takich świeżaków, stawiając raczej na własne wiedzę praktyczną i własne zasoby niż na pozycjonowanie i katalogi netmisja pochodzące od zewnętrznego wykonawcy. Ma to swoje usprawiedliwienie w zwiększającej się łapance Google, które stawia ogromnie wysokie wymagania dotyczące jakości samej strony oraz prowadzących do niej linków. Pozycjonerzy boją się ryzykować i kupować linki, piramidy linków czy wpisy w osobistych bazach od nieznanych sobie osób – chyba że mają swój jeden, sprawdzony i profesjonalny SEO sklep.